Sunday, April 20, 2014

Cinta itu dan Cinta ini.

Assalamualaikum.
Hai.
Sudah lama penulis blog ini sepi tanpa berita kan? Hai. I'm back. Untuk berceloteh kembali di sini. Di sini. Sini. Duniamalina. hahaha nampak kan tajuk tu. Cinta. hmm. Layak ke budak umur 20 tahun ini bercerita tentang cinta sedangkan dia tak perlu mengejar cinta ketika ini? hmm. Nowadays, masyarakat mengatakan cinta itu cinta antara lelaki antara perempuan tapi jika difikirkan sebenar cinta itu subjektif. Terlalu subjektif. Melibatkan kasih sayang. Melibat perasaan. Melibatkan tagisan bahkan nyawa. hmm tak betul? let see this, kerana cinta kepada agama dan negara. Wirawan dan wirawati negara sanggup menghadapi bahaya demi cinta. Masih tak betu lagi? hahaha. Jangan menafikannya okay.

Kalau nak katakan budak-budak tak boleh bercinta, kenap fikir baliklah bercinta dalam konteks apa. At my age....

"bercinta tu tak salah"

"kenapa nak bercinta sedangkan masa awak ni lagi panjang. Ada jodoh awak nanti."

"Allah ciptakan kita semua sama. Kadang kekurangan itu kesempurnaan bagi orang yang ditakdirkan sebagai jodoh kita. Hakikatnya, manusia yang suka membanding. Ada ijazah ke, gemuk ke, pendek ke, semua ciptaan Allah. Kenapa nak pertikaikan?"

Serius yang akhir tu sangat sentap! Hmm, biasalah masa kerja ni ada je masalah jiwa ni. Allah yang bagi supaya kita banyak berdoa kepadaNya supaya kita selalu ingat pada Dia daripada hal-hal dunia. hmm, Kali ini memang Amalina rasa pening dalam hal ini. Fikirkan nak belajar. Fikirkan hal yang melibatkan perasaan antara lelaki dan perempuan ni. I mean me and him. ouh. Lagi pula, parents kami berdua saling kenal. Orang lain cakap SENANG DAH TU. hahaha. Senang? Apanya? Dont you think that i'm suffer here? Not because of him but because of US. Kadang tu Amalina fikir, seseorang yang ditakdirkan untuk kita tu kita boleh terima apa sahaja tentang diri dia. I repeat apa sahaja but me. Si dia tak kisah pun pasal kelulusan atau apa pun tapi beza dengan Amalina yang fikirkan semua tu. Kadang Amalina rasa Amalina bukan untuk dia. Amalina tak boleh terima apa yang kita berdua ada. Inilah jiwa kacau anak muda. Hmm, lain lain? Amalina ni lepasan STPM yang menunggu kemasukan ke program
. Function of jadi pelajar STPM adalah untuk masuk ke Universiti. Rasa tertekan sangat fikirkan hal ni.

Azri ada bagi tahu Amalina, fikirkan semua hal ini. Apa tujuan kita sebenarnya? Ergh! I'm crying because of this..Ibu & ayah cakap keluarga dia bagus. Anak dia pun bagus. Amalina solat istikharah 3malam. Mimpikan dia tapi mimpi tu macam mengarut je. Entahlah.





No comments:

Post a Comment